Varför kastar inte Piratpartiet smuts?

Det har talats mycket om ”negative campaigning” den senaste tiden. Det har blivit populärt, till exempel reklamfilmen med tårtorna (varning: Youtube.)

Samtidigt kör Piratpartiet med sina katter med långsökta eller irrelevanta texter och hoppas att det ska räcka till de redan lågt uppsatta målen 1 eller 2,6%.

Varför?

Negative campaigning används för att det fungerar, och PP skulle ha ett guldläge med samma approach.

 

Tänk dig en bild på Åsa Romson med MP:s logga och texten ”Hon ville förbjuda anonyma bloggar, en halv dag” och längst ned ”Rösta på ett parti som vet vad det vill med yttrandefrihet och personlig integritet” och så PP:s logga.

Eller ”Folkpartiet Antiliberalerna” vars Cecilia Malmström ju är upphov till Datalagringsdirektivet.

Eller ”Fascistiskt Initiativ” som vill förbjuda porr och ”omskola” alla män.

Eller Sverigedemokraterna – Svensk kontroll över varje svensk, resten får inte komma in för dem har vi inte råd att övervaka…

 

Ja, PP skulle kunna säga någonting ont om varenda riksdagsparti framförallt i integritets- och yttrandefrihetsfrågorna. Eftersom varje riksdagsparti har någonting att säga ont om.

Är kampanjen tillräckligt skandalös kanske det till och med skulle gå att bryta igenom massmedias   betongvägg.

Så varför gör ni inte det?

Advertisements

Taggar:, , ,

Kommentera gärna här

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: